سیخ،میخ و آدامس بلای صندوق‌های صدقات!

سیخ،میخ و آدامس بلای صندوق‌های صدقات!

بروز نیوز : با وجود این که کمیته امداد تغییراتی را در شکل فیزیکی صندوق‌های صدقات ایجاد کرده است، اما این تغییرات مانع از دستبرد سارقان و معتادان به صندوق‌های صدقات نشده است هم چنان سیخ، میخ و حتی آدامس بلای پول ریخته شده در این صندوق‌هاست.



بروز نیوز : طی سال‌های گذشته کمیته امداد تلاش کرده است با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بیشترین کمک‌ها را به خانواده‌های نیازمند و محروم داشته باشد. در همین راستا طرح‌های مختلفی را در کشور اجرا کرده است.اجرای طرح‌های مختلف هم چون طرح اکرام، جمع آوری جهیزیه، طرح امداد محله و طرح احسان حسینی هم نتوانسته است جای کمک‌های مردمی را در بخش صدقات بگیرد.


کمک‌ها در این بخش هم چنان در رتبه‌های اول قرار دارد.بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان کمیته امداد، در حال حاضر ماهیانه 15 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در بخش صدقه جمع آوری می‌شود که باید در حفظ و حراست آن در مقابل دستبرد دزدان کوشید.در سال‌های اخیر" ایمن نبودن صندوق‌های صدقات" یکی از نگرانی‌ها بوده است. به طوری که طی سال گذشته مجموعه کمیته امداد تلاش کرد تا تغییراتی را در شکل فیزیکی این صندوق‌ها ایجاد کند.


اما با وجود تغییرات ایجاد شده در صندوق‌های صدقات، هم چنان پول‌های جمع آوری شده در این صندوق‌ها با شگردهای خاصی توسط سارقان و معتادان سرقت می‌شود.دسترسی معتادان و سارقان به پول‌های جمع آوری شده در صندوق‌های صدقات، مجموعه کمیته امداد را بر آن داشت تا راهکارهای مناسب‌تری را در این بخش برگزیند.طرح "صندوق‌های صدقات دیجیتالی" یکی از برنامه‌های مجموعه کمیته امداد بود. به طوری که قرار است طی سال‌های آتی این صندوق‌های جایگزین صندوق‌های صدقات سنتی شوند.

تاپایان سال تمامی صندوق‌های صدقات ایمن می‌شوند

سعید ستاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت‌وگویی با فارس اظهار داشته: در حال حاضر ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان در بخش صدقات جمع‌آوری می‌شود و استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان از جمله استان‌هایی هستند که در بخش صدقات، بیشترین کمک را دارند.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده در بخش صدقات به صورت کاملا تفکیک شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.وی در پاسخ به این پرسش که مجموعه امداد در خصوص ایمن سازی صندوق‌های صدقات چه برنامه ریزی کرده است، گفت: تا پایان سال تمامی صندوق‌های صدقات کشور با استفاده از نسل جدید صندوق‌ها ایمن خواهند شد.


ستاری افزود: بیش از 7 میلیون و 500 هزار صندوق صدقات در سراسر کشور وجود دارد که تنها200 هزار عدد آن صندوق بزرگ معابر است. مابقی درمنازل، محل کسب خیران و مشترکان، مدارس و مجتمع‌های مسکونی و اداری نصب شده است.

در روز روشن صندوق‌ها را خالی می‌کنند

محمد یکی از شهروندان تهرانی با اشاره به این که کسانی که صندوق‌های صدقات را خالی می‌کنند، ترسی ندارند، گفت: معتادان در روز روشن هم به صندوق‌های صدقات دستبرد می‌زنند و نهادی هم در این باره اقدامی را انجام نمی‌دهد.وی اضافه کرد: متأسفانه در اکثر مناطق تهران صندوق‌های صدقات توسط معتادان و سارقان مورد دستبرد قرار می ‌گیرد.


وی با اشاره به این که هنوز تغییراتی در زمینه ایمن سازی صندوق‌های صدقات صورت نگرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری مجموعه امداد وعده داد تغییراتی در شکل صندوق‌ها ایجاد ‌کند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.شهروند دیگری نیز با بیان این که باید به شدت با افرادی که کمک‌های جمع آوری شده فقرا را می‌بلعند، برخورد شود، گفت: در این خصوص کمیته امداد و نیروی انتظامی باید همکاری کنند و مناطقی را که صندوق‌های صدقات به سرقت می‌روند شناسایی و سپس با سارقان برخورد کنند.وی اضافه کرد: زمانی که به معتادان و سارقان اعتراض می‌کنیم که چرا صدقه محرومان را به سرقت می‌برید، می‌گویند:سهمی از این پول برای ماست و ما نیز در این پول سهمی داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد