بازیگران "یه تیکه زمین" با احسان علیخانی به تلویزیون می‌آیند

بروز نیوز : شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌های جذابی را با هدف آگاهی‌بخشی‌ و سرگرمی مخاطبان برای شب سالروز میلاد امام موسی‌ کاظم (ع) و شب یلدا تدارک دیده‌اند.

بروز نیوز به نقل از روابط‌عمومی سیما، «خانواده عزیز» ویژه برنامه شبکه دو سیماست که در این شب با شعار هم گرایی اقوام ایرانی در دو محل مجموعه ملاصدرا و خانه‌ای سنتی در یکی از میدان های تهران اجرا می شود و در آن از نشانه‌های ایرانی همچون لباس‌های محلی استفاده شده ‌است.
همچنین عناوینی همچون تغذیه صحیح، نمایش‌‌های کوتاه، مسابقه پیامکی، بیان آداب و رسوم اقوام ایرانی در شب یلدا در برنامه گنجانده شده است.
مولودی‌خوانی به مناسبت سالروز میلاد امام موسی‌ کاظم (ع)، مثنوی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی از دیگر بخش‌های برنامه «خانواده عزیز» است.
از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به حضور عوامل تولید سریال «یک تکه زمین»، عمو پورنگ و مادرش و یک قاری نوجوان و یکی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.
همچنین در ویژه برنامه شبکه سه سیما، محور اصلی برنامه‌های بلندترین شب سال در این شبکه جشن سالروز میلاد هفتمین امام شیعیان، معنویت، احترام به بزرگسالان و صله ارحام است.
دعوت از زوج‌های خوشبخت جوان و سالخورده از بخش‌های دیگر این برنامه است.
در این ویژه ‌برنامه، برخی از پیشکسوتان عرصه بازیگری و نیز برخی قهرمانان ورزشی نیز حضور خواهند داشت.
احسان علیخانی مجری برنامه ویژه شبکه سه سیماست.
شبکه تهران با ویژه برنامه‌ای در کنار عناوین سرگرم‌کننده، زندگی و اندیشه‌های امام موسی کاظم (ع) را بیان خواهد کرد.
ارتباط مستقیم با بارگاه ملکوتی امام هشتم و حضرت معصومه (س) از بخش‌های این ویژه برنامه است.
بیان موضوعاتی همچون صله ارحام و سنت‌های دیرینه این شب مانند حافظ خوانی و قصه گویی از موضوعات دیگر در برنامه ویژه شب یلداست.
علیرضا افتخاری استاد خوانندگی، ایرج راد پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و محمدرضا طالقانی رییس فدراسیون ورزش‌های باستانی نیز میهمان این برنامه هستند.
برنامه «رادیو هفت» شبکه آموزش سیما در شب سالروز میلاد هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت برنامه ویژه‌ای تولید و پخش می‌کند.
ترویج فرهنگ صله رحم، بیان نکاتی در زمینه زندگی امام موسی‌کاظم (ع) و ارائه عناوین کودکانه از جمله بخش‌های مختلف این ویژه‌برنامه است.
همچنین معرفی مشاغل متعدد مانند گل‌فروشی، لبوفروشی و کاموا فروشی و مصاحبه با صاحبان این نوع مشاغل از جذابیت‌های دیگر برنامه به شمار می‌رود.
ارائه تصویری از فرهنگ جامعه ایرانی ـ اسلامی به فارسی ‌زبانان خارج از کشور نیز از مهمترین اهداف ویژه‌برنامه شب یلدا در شبکه جام‌جم است.
از آنجا که یلدا زمان بسیار مناسبی برای نمایش آداب و رسوم مردم کشور ماست و همزمانی این شب با سالروز میلاد هفتمین امام شیعیان فرصتی مغتنم در بیان سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.
حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی و اجرای 9 نفره یک گروه سیستانی از بخش‌های جذاب این برنامه به شمار می‌رود. همچنین عوامل تولید این ویژه برنامه در گراند هتل شهرک غزالی و نشان دادن آداب و سنت تهرانی های قدیم فضایی احساسی؛ تاریخی برای ایرانیان دور از وطن فراهم می کنند./ی2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد