اسرار عملیات مخفی آمریکا علیه ایران موسوم به "خانه پرشیا"

بروز نیوز : ولترنت در گزارشی نوشت: آمریکا دیگر تاب جنگ هایی چون تجاوز به کره، ویتنام یا عراق را ندارد برای همین اوباما ترجیح می دهد تا عملیات مخفیانه را در این راستا به راه اندازد.

به گزارش بروز نیوز به نقل از  سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ولترنت، اوباما جنگ را دوست ندارد. نه بدلیل آنکه برنده جایزه صلح نوبل شده بلکه بدان خاطر که عملیات تجاوزکارانه باز و مستقیم می تواند استراتژی آمریکا و منافع آن دولت را آشکار سازد. بر همین اساس "واشنگتن پست" در مورد سیاست اوباما می نویسد "کابینه اوباما نشان داده که به جاسوسی و عملیات مخفیانه وابستگی زیادی دارد."  

این برنامه با هدف بازسازی و تقویت آژانس اطلاعات دفاعی  انجام شده و تمرکز کنونی اش بر جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق بوده است. در نتیجه، این عملیات می تواند در چارچوبی جهانی اجرا شود بطوریکه "دستگاه جاسوسی بر تهدیدات احتمالی تمرکز کرده و بیش از پیش به دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نخبگان واحدهای کماندویی نظامی نزدیک شده است."  
ولترنت در ادامه این گزارش می نویسد: گام نخست گسترش آژانس اطلاعات نظامی است که کارکنانش در طول یک دهه گذشته به میزان دو برابر افزایش یافته اند و هم اکنون تعداد اعضای آن به 16500 نفر می رسند. "نسل جدید عملیات های پنهانی" شکل خواهند گرفت و این اعضا آماده انجام عملیات در کشورهای خارجی هستند. آنان توسط کارکنان سازمان سیا در مرکز آن سازمان در ویرجینیای آمریکا تعلیم دیده اند که عوامل انجام عملیات مخفیانه را تربیت می کنند که بعنوان "کشتزار" شناخته می شوند و سالانه در حدود 20 درصد از آنان جابجا می شوند.  

نزدیکی بیشتر این دو نهاد اطلاعاتی از آن جا مشخص می شود که آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ساختار های داخلی سازمان سیا را پذیرفته است. از مهمترین این موارد می توان به وجود واحدی در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تحت عنوان "خانه پرشیا" اشاره کرد که وظیفه هماهنگی عملیات های مخفیانه علیه ایران را بر عهده دارد.  

عوامل جدید آژانس اطلاعات دفاعی دوره های تخصصی را زیر نظر فرماندهی عملیات ویژه گذرانده اند. آنان شیوه های "جنگ نامرسوم" را توسط نیروهای خارجی متخصص آموخته اند. این آموزش ها برای انجام عملیات "ضد شورش" کاربرد دارند. از جمله موارد دیگر تعلیم داده شده به کارکنان آژانس اطلاعات نظامی شیوه های انجام "جنگ روانی" است که با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی انجام می شود تا آن را با مداخلات نظامی آمریکا همراه سازند.  

ولترنت ادامه داد: زمانی که دوره آموزشی این 1600 نیروی آژانس اطلاعات نظامی آمریکا به اتمام رسید، پنتاگون آنان را برای انجام ماموریت به سرتاسر جهان اعزام می کند. دولت برای آنان هویت جعلی فراهم خواهد کرد و آنان را به سفارتخانه ها معرفی می کند با این حال، بدلیل وجود عوامل بی شمار سازمان سیا، مامورین آژانس اطلاعات دفاعی خود را با عناوین شغلی ای چون کارمند دانشگاه و یا مدیر اجرایی و بازرگانی معرفی می کنند.  

ولترنت در پایان نوشت: این راه جدید جنگیدن آمریکا است. آمریکا از این شیوه در لیبی استفاده کرد و همین تاکتیک را در سوریه نیز ادامه داده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد