دریادار سیاری

ناوگروه های ایران توانایی حضور در هر نقطه ای از جهان را دارند  

بروز نیوز : تهران- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که این نیرو توانمندی حضور در هر نقطه ای از آب های آزاد و بین المللی از جمله اقیانوس اطلس را دارد.  

 

 

 

بروز نیوز : امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' روز دوشنبه درگفت و گویی با اشاره به توانمندیهای نیروی دریایی ارتش در تعمیر و نگهداری و بوی‍ژه طراحی و ساخت انواع شناورهای مورد نیاز این نیرو افزود: با این وجود، سفر ناوگروه ایرانی به اقیانوس اطلس و یا هر نقطه ای در آب های آزاد و بین المللی بر اساس تصمیم سلسله مراتب انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ماموریت 18 ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری در آبهای آزاد و بین المللی و دهها مورد مقابله با دزدان دریایی و نجات انواع شناورهای نفتکش و تجاری ایرانی و خارجی و از جمله عبور ناوگروه دوازدهم از دریای سرخ و کانال سوئز و ورود آن به دریای مدیترانه دلیلی بر وجود این توانمندیها است.

ناوگروه دوازدهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این با حضور در آب های بین­المللی و عبور از دریای عمان، تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز ، نخستین حضور خود را در دریای ‏مدیترانه تجربه کرد. ‎

این ناوگروه با ماموریت آموزشی و آشنایی دانشجویان و کارکنان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ‏ایران (نداجا) با آب های آزاد و با هدف تحکیم روابط و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و مسلمان، پنجم بهمن ماه سال گذشته (1390) حرکت خود را آغاز و پس از طی دو هزار و 570 مایل وارد دریای مدیترانه شد. ‎

ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این ماموریت و در چارچوب دیدارهای دوستانه ‏در بندر لاذقیه واقع در غرب سوریه پهلو گرفت. ‎

دیدار ناوهای ایرانی از کشورهای دوست از جمله سوریه و همچنین جده عربستان سعودی که هم اینک در جریان است، امری متداول و با هدف آموزشی صورت می گیرد و در ‏دیگر نیروهای دریایی ارتش های جهان نیز چنین برنامه هایی وجود دارد‎.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در سال 1357 که به قطع رابطه میان تهران و قاهره انجامید، ‏هیچ کشتی جنگی ایرانی از کانال سوئز عبور نکرده بود‎.

** اعلام تمایل کشورهای منطقه برای میزبانی ناوگروه های ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص مسیر بعدی ناوگروه هجدهم که هم اینک در بندر جده عربستان سعودی پهلو گرفته است نیز گفت: هر بازدید و ادامه حرکت ناوگروه هجدهم نیز منوطقه تصمیم سلسله مراتب است اما پیش بینی شده که این ناوگروه از چند بندر کشورهای دوست و همسایه از جمله سلاله عمان بازدید کند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: نیروی دریایی ارتش برخی کشورهای دوست و همسایه تمایل جدی خود را برای اعزام ناوگروه های این کشورها برای حضور در بنادر ایران را اعلام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز آماده پذیرایی از ناوگروه های سایر کشورها از جمله نیروی دریایی ارتش عمان است که پیش از این برای پهلوگیری در بنادر کشورمان اعلام آمادگی کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تبادل ناوگروه ها میان ایران و سایر کشورها می تواند زمینه ای بسیار مثبت در راستای افزایش تعاملات و همکاری های فی مابین طرفین در عرصه دریاها ، انتقال دستاوردها و تجارب یکدیگر و درک متقابل شود.

** نیروی دریایی ارتش و سپاه لازم و ملزوم یکدیگر هستند

امیر دریادار سیاری در ادامه تاکید کرد: تعامل میان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تعاملاتی که نیروی دریایی ارتش با سپاه با هم دارند و با همکاری های مشترک و تمریناتی که داریم به عنوان دو نیروی لازم و ملزوم یکدیگر در صحنه عملیات حضوری فعال داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: وظایف و تعاملات هر دو نیرو به طور کامل مشخص است و با همکاری های بسیار نزدیک در منطقه حضور داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد