پخش مستندی درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای

پایگاه خبری بروز نیوز /خبرگزاری فارس: شبکه دیسکاوری در مستندی با عنوان «حمله به نیروگاه» مستنداتی درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ارائه کرده است. 

 

 

به گزارش بروز نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه مشهور دیسکاوری اخیرا فیلم مستند 45 دقیقه‌ای را با عنوان «حمله به نیروگاه» پخش کرده است که به مسئله حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نیروگاه‌های اتمی عراق در سال 1981 می‌پردازد.

در این مستند که فیلمبرداری آن با همکاری ارتش اسرائیل صورت گرفته است برای اولین بار شامل اعترافاتی است که شایعه‌ها درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی و آمریکا در ترور «یحیی المشد» دانشمند اتمی مصر را تایید می‌کند.

بنابر آنچه که در این فیلم مستند ارائه شده است ترور این دانشمند اتمی مصری به عنوان «طرحی تضمینی» برای جلوگیری از تلاش‌های عراق برای دست یافتن به نیروگاه‌های اتمی ضروری بوده است.

در این مستند، فیلم‌های مستندی از نیروهای اسرائیلی به نمایش درآمده که آمادگی نیروهای رژیم صهیونیستی برای حمله به نیروگاه‌های اتمی عراق را نشان می‌دهد و همچنین شامل تصاویر فیلمبرداری ماهواره‌ای از این حمله است.

مستند «حمله به نیروگاه» که میزبان متخصصان نظامی صهیونیست است، با صدایی از پرواز 8 جنگنده صهیونیست بر فراز بغداد آغاز می‌شود و سپس تصاویری از این جنگنده‌ها بر فراز مجسمه‌های صدام نشان داده می‌شود و پس از آن از زبان الکساندر هیگ وزیر خارجه اسبق آمریکا این اتفاق را یکی از شگفتی‌های تاریخ معرفی می‌شود!

در این مستند که سعی شده قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی غلو شده نشان داده شود به انتشار اخیر مستندات سری این حملات اشاره شده است و درباره این حمله از پرواز جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز اردن و عربستان سعودی برای این حملات و در ارتفاع 100 پایی مستنداتی ارائه شده است.

همچنین در مستند «حمله به نیروگاه» مستنداتی از اقدام موساد در کشف هویت دانشمند اتمی مصری که برای صدام حسین فعالیت می‌کرده از طریق نفوذ در کمیسیون انرژی اتمی فرانسه و تلاش برای تطمیع وی و نهایتا اصرار یحیی المشد برای کار در عراق و ترور او توسط موساد در 14 ژوئن 1980 در هتل مریدیان پاریس ارائه شده است.

بنابر این گزارش، اقدام شبکه دیسکاوری در تولید این مستند درباره حمله هوایی به نیروگاه اتمی عراق و ترور اندیشمندان هسته‌ای به عنوان پروپاگاندای صهیونیستی برای حمله خیالی‌شان به تاسیسات اتمی ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد