عاملان دستبرد به کامیون ها در مشهد به دام افتادند

عاملان دستبرد به کامیون ها در مشهد به دام افتادند

 بروز نیوز : سجادپور- اعضای یک باند سرقت که به کامیون های پارک شده در مشهد دستبرد می زدند با دستورات ویژه قضایی و تلاش ماموران کلانتری کاظم آباد مشهد دستگیر شدند و به جرایم خود اعتراف کردند.



به گزارش بزوز نیوز ، ظهر روز بیست و سوم دی ماه گذشته ماموران گشت کلانتری کاظم آباد مشهد در بولوار توس به یک دستگاه خودرو پراید نقره ای که به طرز مشکوکی در توس ۳۴ پارک شده بود مظنون شدند و به بررسی موضوع پرداختند. در این لحظه راننده خودرو که جوان ۲۶ساله ای بود از داخل کوچه ای بیرون آمد و به ماموران


انتظامی گفت: برای گرفتن پول به در منزل دوستم آمده ام! امابا توجه به سرقت هایی که طی ماه های گذشته در بولوار توس و مناطق اطراف آن انجام شده بود، ماموران خودرو مذکور را بازرسی کردند. در بازرسی های بدنی از جوان مظنون ۲ تیغه کارد که داخل غلاف قرار داشت از زیر لباس های این جوان کشف شد همچنین در بازرسی های دقیق تر از داخل خودرو نیز آلات و ادوات استعمال موادمخدر صنعتی و ابزار سرقت


مانند تیغ اره، سیم چین، سوهان و تیغ موکت بری پیدا شد. مظنون یاد شده که با کشف این اموال دیگر حرفی برای گفتن نداشت برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری هدایت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی که در پاسخ به سوالات ماموران دچار تناقض گویی شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و راز دستبرد به کامیون های پارک شده در اطراف میدان قائم (عج) مشهد را فاش کرد. او به ماموران گفت: من به خودروهای سنگین و


سبک در جاده قدیم قوچان و اطراف میدان قائم (عج) دستبرد می زدم و هرچیزی که به راحتی سرقت می شد از روی خودروهای سنگین باز می کردم. وی افزود: تعداد زیادی باتری، بوق، جعبه و لوازم آچار، ضبط و پخش و غیره را سرقت می کردم و به مغازه ها و یا مالخران می فروختم. متهم دستگیر شده در ادامه اعترافاتش گفت: از یک مینی بوس در روستای کوشک مهدی باتری و پخش سی دی برداشتم و یک بار هم یک موتورسیکلت را که راکب آن برای خرید به محل آمده بود، به همراه یکی از همدستانم


که الف نام دارد ربودیم. وی اضافه کرد: چند عدد باتری مسروقه را به رانندگان کامیون ها فروختم. این جوان که «م» نام دارد همچنین درباره آلات و ادوات استعمال موادمخدر کشف شده نیز گفت: من اعتیاد دارم و تریاک مصرف می کنم اما اخیرا به استفاده از مواد مخدر صنعتی «شیشه» روی آورده ام.این گزارش حاکی است: در پی اعترافات متهم، این پرونده به مجتمع قضایی شهید کامیاب ارسال شد و در شعبه ۶۰۷


بازپرسی زیر نظر قاضی مسعود معینی مورد رسیدگی قرارگرفت. با توجه به اهمیت موضوع و احتمال ارتکاب سرقت های دیگر توسط اعضای این باند، مقام قضایی با صدور دستورات ویژه ای از ماموران انتظامی خواست هرچه سریع تر نسبت به دستگیری دیگر متهمان و مالخران اموال مسروقه اقدام کنند.در پی این دستور ماموران انتظامی با انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۲تن دیگر از همدستان


متهم و یک نفر خریدار اموال مسروقه را در چندین عملیات جداگانه دستگیر کنند.«الف» یکی دیگر از متهمان این پرونده که مورد بازجویی قرار گرفته بود گفت: قبول دارم که ۵عدد باتری و بوق حلزونی را از «م» گرفته ام . وی درباره سرقت موتورسیکلت نیز گفت: موتور را شخص دیگری سرقت کرده بود که من خواستم از او بگیرم اما موفق نشدم. وی درباره سرقت های دیگر نیز گفت: فردی به نام «ح» فنس ها را از کامیون


سرقت کرد و من فقط آن ها را حمل کردم. «ح» را از حدود ۶ماه قبل می شناسم و به کریستال نیز اعتیاد دارم. وی افزود: باتری ها را به فردی در خیابان امام هادی (ع) به مبلغ ۱۰هزار تومان فروختم اما از سرقتی بودن آنها اطلاعی نداشتم.«ح» متهم دیگر پرونده نیز در اعترافاتش گفت: یک دینام و جعبه آچار از کامیون های پارک شده اطراف پل قائم (عج) سرقت کردم اما چون دینام سوخته بود آن را به خریدار ضایعات به نام «ر»


فروختم و در چند مرحله دیگر نیز اموال مسروقه را به کارگران خریدار ضایعات داده ام. وی ادامه داد: قبلا شیشه مصرف می کردم اما الان تریاک می کشم و تاکنون ۶فقره سرقت را به تنهایی انجام داده ام که بیشتر آچار و ابزار، جک، دینام و پخش کپسول آتش نشانی و غیره دزدیده ام.وی افزود: در قبال فروش لوازم مسروقه به مالخران و یا افراد دیگر مواد مخدر و یا وجه نقد می گرفتم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد