بسته خبری بروز نیوز

از دستورالعمل انتخاباتی ایت الله بهجت و خبر یک امام جمعه از اوضاع خراب پول ایرانی تا اعدام دزدان دریایی و جنازه های بدون انگشت.  

بسته خبری بروز نیوز

 

پایگاه تحلیلی اطلاع رسانی بروز نیوز : سرباز گمنام آقا امام زمان : اول اینکه ایام اخر صفر رو خدمت همه خوانندگان گرامی تسلیت عرض میکنیم , در ثانی انقدر خبر متنوع وخواندنی برایتان اماده کردیم که اگر یک کم مقدمه را طولانی کنم , ممکن است تعدادی از خبرها حذف شود ,ودست اخر اینکه ببخشید که به دلیل تعدد خبرها مجبورشدیم انها را کوتاه تقدیمتان کنیم . 

***دستورالعمل انتخاباتی ایت الله بهجتحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره)، در فرمایشات خود درباره فعالیتهای سیاسی و لزوم اصلاح خود فرمود‌ه‌اند: در میان احزاب مختلفه چگونه باید عمل کنیم که دین دار بمانیم و براى امور دنیوى به این گروه و آن گروه نگرویم؟
واى بر ما اگر معلوم شود که از اهل دین نیستیم!
زیرا هر معصیت و ظلمى که در دیگران بالفعل موجود است، در ما نیز بالقوّه وجود دارد.
خدا کند شرایط آن ها براى ما تحقّق پیدا نکند و به آزمایش آن ها مبتلا نشویم!
خدا به ما توفیق و تنبّه دهد که اگر در ابتلا و آزمایش قرار گرفتیم، بد را خوب، و خوب را بد نبینیم!
حضرت عیسى ـ علیه السّلام ـ از احمق یعنى کسى که نمى فهمد و نمى فهمد که نمى فهمد، فرار مى کرد.
ما خرابیم، خدا کند بفهمیم که خرابیم، تا به فکر اصلاح و درمان برآییم.

*** نیروهای «امر به معروف و نهی از منکر» به دریا میروند! در اقدامی بی سابقه و برای اولین بار نیروهای وابسته به «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» در عربستان سعودی برای مقابله با هرگونه رفتار غیر اخلاقی، به دریا اعزام شدند.
شاهدان عینی ، در این باره می گویند: در حالی که در سواحل شهر ساحلی جده در قایق بودیم، ناگهان متوجه حضور نیروهای وابسته به «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» در قایقی مخصوص شدیم.
این شاهدان عینی در ادامه افزودند: این نیروها قایقی پر سرعت سوار شده بودند تا در صورت نیاز، فرد یا افراد مورد نظر را تحت تعقیب قرار دهند و مجال فرار نگذارند.
***اظهارات انتخاباتی علی پروینخبرنگار :علی آقا راستی داریم می رسیم به انتخابات مجلس.
پروین :آره دیگه . باز همه یاد علی پروین می افتن و میان دنبال من.
خبرنگار :شما هم که عادت دارین با کاندیداها عکس بگیرید و کمک شان کنید.
پروین :با همه که نه. فقط با دوست و آشناهایی که می شناسمشون . به هر حال تو رفاقت که نمی شه کمک شون نکنم.
خبرنگار :بعضی ها می گویند هر کسی که علی آقا برایش تبلیغ می کند ، رای نمی آرود!
پروین : باز خالی بستی ، حرف رو برعکس گفتی؟ بابا هرکی که در انتخابات حامی اش بودم ، رای آورده یا رفته شورا ، یا مجلس و... . قبل از اینکه رای بیارن ما رو می شناسن اما وقتی که رای گرفتن می رن و دیگه جواب تلفن های علی پروین رو هم نمی دن!
***یک برنامه زنده و این همه گرانینماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی دریک برنامه زنده تلویزیونی گفت: از زبان مردم می گوییم که گرانی پشت مردم را می شکند. این جوانهای بیکار ما مشکل دارند و وسیله ازدواج و مسکن فراهم نیست ودروغ هم بسیار گفته شده است و این بیچاره ها می نالند.
وی افزود: هر جا صحبت می کنم بلافاصله می گویند حمله به دولت است، اما خدا می داند که برای دولت دعا می کنم ،ولی این حرف مردم است که می گویند ما با این گرانی چه کار کنیم.
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی نیست که حل نشود، افزود:قطعا این مشکلات کشورحل می شود ولی من تقاضا می کنم از همه بزرگان ، از دولت و ملت و عزیزان سردمدار که اقرار به اشتباه ارزش دارد.چون آدم ابوالبشر اولین جمله اش این بود که خدایا اشتباه کردم

***گروکشی روی اب و آبروریزی بین‌المللی مسئول کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی با انتقاد از وزارت بازرگانی و گمرک نسبت به گروکشی 11 هفته‌ای برای بلوکه کردن قایق‌های ورزشکاران خارجی، گفت: با اقدام عجیب گمرک در بلوکه کردن قایق‌های شرکت کنندگان خارجی به اعتبار فدراسیون قایقرانی در مجامع بین‌المللی خدشه وارد شد.
وی در مورد علت بلوکه شدن این قایق‌ها در گمرک کشورمان تاکید کرد: فدراسیون قایقرانی در رابطه با واردات تجهیزات تخصصی رشته‌های مختلف ورزش قایقرانی از کشورهای دیگر به گمرک مبلغ 220 میلیون تومان بدهی دارد که مسئولان گمرک این قایق‌ها را در ازای گرفتن این بدهی گرو نگه داشته‌اند
.
***پلیس روی دست رشوه دهندگان بلندشدسردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به قانون جدید راهنمایی و رانندگی ، گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد با اجرای این قانون میزان گرایش متخلفان به دادن رشوه و تطمیع ماموران افزایش یابد پلیس راهور اقدام به اجرای سیاست تشویقی کرده است.
وی بیان داشت: ما به ماموران خود ابلاغ کرده‌ایم که اگر هر مامور پیشنهاد رشوه داده شده به خود را به ما گزارش دهد و فرد رشوه دهنده را معرفی کند ما به او دو برابر مبلغ رشوه پاداش خواهیم داد. حال رقم رشوه می‌خواهد هزار تومان باشد یا 200 هزار تومان.
***یک اقدام جالب در اعلام برائت در حالی که زمان زیادی از پیدایش جریان انحرافی در کشور می گذرد و مواضع جریان های سیاسی کشور نسبت به این جریان مشخص است، برخی کاندیداهای مجلس با ترفندهای البته ناشیانه در آستانه انتخابات مجلس سعی در تبری جستن از این جریان به منظور جلب نظر افکار عمومی دارند.

در این میان آنچه که حائز اهمیت است، اینکه برخی از این کاندیداهای منتسب به جریان انحرافی که یکی از آنها از حوزه انتخابیه اردبیل خود را برای نمایندگی مجلس آماده می کند، در زمان 40 روز مانده به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که شائبه انحرافی بودنش در محافل و دانشگاه های استان اردبیل قوت گرفته، با ارسال بسته ای از نشریه خود حاوی «اخبار مواجهه با جریان فتنه و انحرافی» به نهادهای انقلابی از جمله سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل، از جریان انحرافی اعلام برائت کرده است.

***خبرهای یک امام جمعه از حال و روز خراب ریالامام جمعه تبریز ضمن انتقاد شدید از وضعیت سکه در بازار گفت: این روزها قیمت سکه و دلار بی سرو سامان افزایش یافته و بانک مرکزی فقط در این باره تماشاچی شده است.
آیت الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به افزایش قیمت سکه و دلار و کاهش ارزش ریال اظهار داشت: متاسفانه این روزها نفس ارزش ریال به نفس افتاده و نه تنها در برابر ارزهای معتبر دنیا ارزش کاهش یافته بلکه در مقابل ارزهای کشورهای همسایه به ویژه عراق نیز کاهش یافته است.
وی افزود: پول ایران به عنوان یکی از ارزهای متداول در کشوری مانند عراق استفاده می‌شد، ولی امروز شاهدیم که می‌خواهند ریال ایران را از ردیف اعتبار خارج کنند.
***حضور مجدد حضرات آیات استادی و امینی در نماز جمعه قمحضرات آیات رضا استادی و ابراهیم امینی که پس از چند سال غیبت در نماز جمعه شهر قم، مجددا در خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی با اعلام این خبر گفت: به اطلاع نمازگزاران می‌رسانم که نماز جمعه هفته آینده شهر قم به امامت حضرت آیت‌الله استادی مجتهد برجسته اقامه می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین نماز جمعه دو هفته آینده به امامت فقیه برجسته حضرت آیت‌الله امینی اقامه خواهد شد.
***دلالی که(ف.گ)را درلیگ نگه می دارد!یکی از باشگاههای لیگ دسته یک(ف.گ) این روزها وضعیت نامناسبی دارد.
این باشگاه در فصل جاری رقابت های لیگ دسته اول، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده است. (محمد.ز)مالک این باشگاه در گیر و دار ماجرای اختلاس بزرگ، سه بار برای ادای توضیحات به مراجع ذی ربط رفته است.
دفتر وی در یکی از اتوبان های معروف تهران که به میدان هفتم تیر(!) منتهی می شود دقیقا چسبیده به ساختمان امیرمنصور آریا بود که بعد از ماجرای اختلاس این فرد، ساختمان خود را خالی کرد و در عوض به خیابان ولیعصر نقل مکان کرد. ساختمانی که به تازگی از سوی وی خریداری شده، 12 طبقه است! مالک باشگاه دسته اولی، در مظان اتهام قرار دارد و به گفته منابع خبری دیر یا زود، باید پاسخگو باشد. به اعتراف نزدیکان وی، این فرد در عرض 4 سال گذشته توانسته میزان دارایی خود را به اندازه ای چشمگیر افزایش دهد.
وی در باشگاه دسته اولی خود نیز پای دلال ها را باز کرد و حتی هفته گذشته، در اقدامی عجیب و جنجال ساز، یکی از دلال های معروف فوتبال ایران را به اتوبوس تیمش راه داد تا او در بین بازیکنان و مربیان بگوید: «تیم هرگز به دسته دو سقوط نخواهد کرد. من پشت شما هستم و قول می دهم در لیگ دسته یک باقی بمانید!» بعد از این حرف ها، شائبه های زیادی در بین خود بازیکنان این تیم شکل گرفته است که آیا این دلال معروف قصد دارد نتایج بازی های را به نفع تیم شان رقم بزند؟ در ابتدای فصل دلال ها تیم این مالک میلیادر را بسته اند و وی نیز دست آنها را در باشگاه خود بازگذاشته است. رقم قرارداد بازیکنان نیز در باشگاه وی به قدری بالاست که باعث تعجب برخی از مدیران لیگ برتر نیز شده است.

***خوردن گوشت حلال در پارلمان انگلیس ممنوع شد! پارلمان انگلیس به نمایندگان و اعیان مسلمان خود ابلاغ کرده که رستوران های پارلمان نمی توانند گوشت حیواناتی که به صورت اسلامی ذبح می شوند را عرضه کنند؛ به این دلیل که اکثر نماینده های غیر مسلمان پارلمان با روش ذبح اسلامی مخالف هستند.
«خوردن گوشت حلال در رستوران های پارلمان که تعداد آنها بیش از 23 رستوران و تالار می باشد توسط نمایندگان پارلمان باعث عصبانیت برخی از آنها شده بود.»
چندی پیش اعضای کلیسای انگلیس تاکید کرده بودند رواج خوردن گوشت حلال باعث انتشار قوانین دین اسلام در کل انگلستان خواهد شد.

***جنازه‌های بدون انگشت در افغانستانبرخی منابع از افغانستان گزارش می‌دهند که تعداد جنازه‌های «با انگشت قطع شده» که نیروهای امریکایی آنها را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند به طور روزافزون افزایش می‌یابد.
این منابع می‌گویند که سربازان امریکایی انگشت این افراد را قطع کرده و به عنوان یادگاری نگهداری می‌کنند.
***توهین ناموسی بلاژویچ به بازیکنان مهرداد پولادی از اتفاقاتی پیش از بازی با استقلال خبر می‌دهد که کسی از آن اطلاع نداشت و رفتارهایی که بلاژویچ با او انجام داده است.
پولادی حمله تندی به بلاژویچ کرده که تا به حال کسی در مورد آن‌ها حرف نزده است.
او در خصوص بازگشت به مس می‌گوید: با این وضعیت و این مربی نمی‌خواهم برگردم. می‌دانم که بلاژویچ باز هم من را ببیند شروع به فریبکاری می‌کند و من را پسرش خطاب خواهد کرد اما دیگر تحمل رفتار سیاهکارانه او را ندارم. می‌دانم به فوتبالم ضربه می‌خورد اما برنمی‌گردم. از نظر فنی او چیزی به ما یاد نمی‌دهد. سه ماه است یک تمرین را انجام می‌دهیم و آنقدر این تمرین را انجام دادیم که خود بلاژویچ گفت می‌دانم از این تمرین خسته شده‌اید اما تحمل کنید. از نظر شخصیتی هم ناسزاهایی ناموسی مدام از دهن او خارج می‌شود. تا به حال چنین ناسزایی به من نگفته است یعنی اجازه چنین کاری به او نمی‌دهم اما در تمرین مدام به ناموس بازیکنان توهین می‌کند.
***داوران زن برای فوتبال مردانپیرلوئیجی کولینا، معتقد است به زودی داوران زن می توانند در بالاترین سطح فوتبال مردان داوری کنند.
کولینا که خود در فینال جام جهانی 2002 قضاوت کرد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «فکر می کنم در مورد یک داور باید براساس کیفیت و عملکردش قضاوت کرد. فرقی نمی کند داور مرد باشد یا زن.»
وی افزود: «در حال حاضر داوران زن کمی در فوتبال حرفه ای وجود دارد و بیشتر آنها کمک داور هستند.»

***موضع رسمی ارشاد درباره کلنل دولت آبادی
معاون وزیر ارشاد گفت: آخرین اثر دولت آبادی اصلاحاتی داشت که نویسنده برخی از این اصلاحات را انجام داده است ولی به خاطر قرائت جدیدی که از انقلاب ارائه میدهد باید با نویسنده حرف بزنیم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر من امروز اعلام کنم که این کتاب مجوز گرفته یا خواهد گرفت، اینطوری من اداره کتاب را دور زده‌ام و این کاری خارج از ضوابط است؛ کتاب‌ها باید برای اخذ مجوز به اداره کتاب فرستاده شوند تا در آنجا و بر اساس قانون مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر هم نویسنده‌ای همه این راه‌ها رفت و به نتیجه نرسید، آن وقت ممکن است من به مسئله ورود پیدا کنم. البته تعداد این قبیل کتاب‌ها زیاد نیست ولی کم هم نیست.
او در ادامه عنوان کرد: البته این کتاب از مناظر گوناگون هم در اداره‌ کتاب بررسی شده است. من هم کتاب را مطالعه کردم و فکر می‌کنم کتاب به لحاظ تصویری و بصری، کتاب خوبی است؛ منتها قرائت جدیدی از شرایط قبل و بعد از انقلاب را ارائه می‌کند و نویسنده آن را به چیره‌دستی نوشته است. چون این کتاب سابقه است، باید با نویسنده بنشینیم و حرف بزنیم. سر کتاب «جای خالی سلوچ» هم قرار بود 40 دقیقه با ایشان حرف بزنیم که هفت ساعت طول کشید. یادم می‌آید که نظر من را هم پذیرفت و در جایی هم از من تشکر کرد.
وی این راهم اضافه کرد که کتاب «کلنل» یا «زوال کلنل» اصلاحاتی داشت که نویسنده برخی از این اصلاحات را انجام داده است و من درنظر ندارم واژه‌ها و ترکیب‌بندی در کتاب تغییر کند.
***اعدام دزدان دریایی ایران سه دزد دریایی توسط ایران دستگیر شده اند. این دزدان دریایی برای محاکمه به مراجع قضایی تحویل شده اند. در صورتی که جرم دزدان دریایی دستگیر شده در ایران صدمه زدن به منافع کلی کشور تشخیص داده شود، افراد دستگیر شده حکم سنگینی خواهند گرفت.
در همین حال، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز از مجازات قطعی دزدان دریایی دستگیر شده در ایران خبر داده است.
صدر گفته است: ما می توانیم دزدان دریایی را محاکمه کنیم. البته قانونی برای محاکمه دزدان دریایی نداریم ولی به طور نمونه میگویم یکی از دزدان دریایی به ما خسارت وارد کرده و برهمین اساس هم محاکمه می شود ولی قانونی به صورت جداگانه برای محاکمه دزدان دریایی نداریم.

***گاف رضا پهلوی در بیانیه تبریک درباره گلدن گلوبرضا ربع پهلوی که با تمام توان در حال خودنمایی در شبکه های اجتماعی ضد انقلاب است تا بلکه بتواند کمی از حیثیت از دست رفته اش را بازگرداند، بعد از برنده شدن فیلم جدایی نادر از سیمین در جشنواره گولدن گلوب برای آنکه از این میان بتواند برای خود کیسه ای بدوزد اینگونه در جهت تبریک به دست اندرکاران فیلم برآمده است !
رضا ربع پهلوی: "موجب سرافرازی من و هر ایرانی است که هم میهنانمان آقایان اصغر فرهادی و پیمان معادی پس از نایل شدن به دریافت جایزۀ خرس طلایی جشنوارۀ جهانی برلین اکنون موفق به دریافت جایزۀ " گلدن گلوبال " شده و برگ زرین دیگری بر کارنامۀ هنری خود افزوده اند."
اما او بعد از 30 سال در فرنگ زندگی کردن، فراموش کرده اند که واژه صحیح " گلدن گلوب " می باشد!
***پارازیت سوریه روی شبکه های فارسی نهاد ناظر بر رادیو و تلویزیون های بین المللی آمریکا بامحکوم کردن ارسال پارازیت روی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای ارسالی به ایران ،مدعی شده است که برخی از موارد ارسال پارازیت روی این شبکه ها از داخل خاک سوریه فرستاده می شود.
یکی از مسئولان بخش مهندسی این نهاد ناظر آمریکایی مدعی شده است که منشا ارسال پارازیت های اخیر بر ماهواره یوتل ست که شبکه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا روی این ماهواره قرار دارد در مکانی در نزدیکی شهر دمشق سوریه است .
همچنین والتر ایساکسون، رئیس نهاد ناظر بر رادیو و تلویزیون های بین المللی آمریکا نیزمدعی شده است : ارسال پارازیت های اخیر روی برنامه های ما از داخل سوریه صورت گرفته است. 

بروز نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد